Ekonomi

Bir rapora göre, Google’ın arama motorlarındaki pazar payı Temmuz ayında biraz azaldı

Bank of America’nın yakın tarihli bir raporuna göre, Google’ın dünya çapındaki arama motoru pazarındaki payı Temmuz ayında küçük bir düşüş gösterdi.

Finans kuruluşu, Statcounter’a göre Google’ın pazardaki payının bir önceki aya göre 0,04 puan, bir önceki yılın aynı ayına göre ise 1,05 puan azaldığını ve %91,0’lik bir pazar payına ulaştığını belirtti.

Buna karşılık rapor, Bing’in pazar payının bir önceki aya göre 0,16 puan ve bir önceki yılın aynı ayına göre 0,89 puan artarak %3,9’luk bir pazar payına ulaştığını belirtiyor. Yandex, Baidu, Naver ve DuckDuckGo gibi diğer arama motorları bir önceki aya göre 0,10 puanlık bir düşüş yaşarken, bir önceki yılın aynı ayına göre 0,09 puanlık bir artışla %3,9’luk bir pazar payına sahip oldu.

Bank of America ayrıca masaüstü bilgisayarlarda Google’ın pazar payının bir önceki aya göre 0,08 puan, bir önceki yılın aynı ayına göre ise 3,16 puan azalarak %80,3’e gerilediğini bildiriyor. Buna karşılık Bing’in masaüstü bilgisayarlardaki pazar payı bir önceki aya göre 0,28 puan ve bir önceki yılın aynı ayına göre 2,64 puanlık kayda değer bir artış gösterdi.

Banka, Amerika Birleşik Devletleri’nde Google’ın toplam pazar payının bir önceki aya göre 0,05 puan, bir önceki yılın aynı ayına göre ise 1,48 puan azaldığını bildirdi. Google’ın mobil cihazlardaki pazar payı bir önceki aya göre 0,05 puan ve bir önceki yılın aynı ayına göre 0,40 puan azalırken, masaüstü bilgisayarlardaki pazar payı bir önceki aya göre 0,26 puan ve bir önceki yılın aynı ayına göre 3,34 puan azaldı. Bing’in ABD’deki pazar payı bir önceki aya göre 0,09 puan artarken, mobil cihazlarda hafif bir düşüş, masaüstü bilgisayarlarda ise kayda değer bir artış görüldü.

Bank of America raporunda ayrıca Google’ın web sitesine yapılan ziyaret sayısının bir önceki aya göre %1 azalarak 2,7 milyara gerilediği vurgulandı. Buna karşılık ChatGPT’ye yapılan ziyaret sayısı değişmeyerek 82 milyonda kalırken, Bing’e yapılan ziyaret sayısı %6 artarak 55 milyona, Gemini’ye yapılan ziyaret sayısı ise %14 azalarak 8 milyona düştü. Yapay zeka ile geliştirilmiş yeni arama platformları giderek daha popüler hale gelse de, bu platformların toplam günlük web trafiği hala Google’ın %0,2’sinden daha az.

Bank of America, 2024 yılında yapay zekadan para kazanmanın arama motorları üzerindeki faydalı etkileri konusunda olumlu bir bakış açısını koruyor.

“Gemini’nin Google ağına artan entegrasyonu konusunda iyimser olmaya devam ediyoruz” diyen analistler, yapay zekanın daha geniş bir alana yayılmasının platformda daha fazla kullanıma ve ek reklam harcamalarına yol açacağını tahmin ediyor.

Bununla birlikte, Adalet Bakanlığı’nın antitröst davasının potansiyel sonuçlarının ve OpenAI’nin SearchGPT’sinin genişletilmiş tanıtımının şirketin hisse senedi değeri için risk oluşturabileceğini de belirtiyorlar. Bununla birlikte Bank of America, Alphabet (NASDAQ:GOOGL)’in güçlü veri yeteneklerinin, teknolojisinin, dağıtım ağlarının ve finansal gücünün yeni rekabet baskılarına karşı koyabileceğine inanıyor.

Bu makale AI’nin yardımıyla üretilmiş ve çevrilmiş ve bir editör tarafından gözden geçirilmiştir. Daha fazla ayrıntı için lütfen Hüküm ve Koşullarımıza bakın.

buldan-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort